גוף ונפש קשורים זה לזה בצורה הדוקה שלא ניתנת להפרדה. כאשר אנחנו לא מרגישים טוב פיסית אנחנו גם לא במצב רוח טוב וכאשר אנחנו לא במצב רוח טוב לרוב גם לא מרגיש טוב פיסית. לכן ישנם טיפולים שונים שמשפיעים גם לגוף וגם לנפש ומשלבים ביניהם.

אחד מהטיפולים שעושים זאת בצורה הטובה ביותר הוא עיסוי תאילנדי. העיסוי התאילנדי משלב את המסורת העתיקה ומטפל גם בגוף וגם בנפש של המטופל.

עיסוי תאילנדי- עיסוי לגוף ולנפש:

העיסוי התאילנדי הוא חלק מהמסורת הבודהיסטית עתיקת היומין והוא לא רק עיסוי נעים לגוף אלא ממש משמש כמדיטציה של הרפיה לגוף וגם לנפש וגם טיפול עבור שניהם כל אחד לחוד וביחד. העיסוי המסורתי הזה משלב ריפוי אנרגטי ביחד עם שיטת מדיטציה, נשימות מעולם היוגה ואפילו לחיצה על נקודות בכף הרגל הלקוחות המושתתות על רפלקסולוגיה וכל אלה על מנת לאזן את המערכת האנרגטית של מקבל העיסוי.

הבודהיסטים ואנשי הרפואה התאילנדית העתיקה והמסורתית מאמינים שכמו שיש איזון בטבע וריפוי טבעי בטבע כך יש וצריך להיות גם בגוף האדם ויש לדאוג באופן קבוע לאיזון הטבעי ולזרז את הריפוי הטבעי של הגוף והנפש יחדיו. המטרה העיקרית של העיסוי הוא לשמור על הבריאות הפיסית ועל הבריאות הנפשית של האדם ועל ידי קבלת עיסוי באופן קבוע ניתן לשמור על האיזון ביניהם ולמנוע מחלות במקום לטפל בהן.

העיסוי התאילנדי נעשה על ידי מטפל מוסמך אשר משתמש בכפות ידיו בלחיצות חזקות וחלשות בעיקר על ידי שימוש באגודלים. כמו כן נעשה שימוש על ידי המעסה במרפקים, ברכיים ואף כפות הרגליים בדריכה קלה על המטופל בנקודות מסוימות על ידי לחיצות מדויקות במידה הנכונה. נכון שהעיסוי מורגש בעיקר בגוף באופן פיזי אבל בזמן הלחיצה על הנקודות ועל המקומות הרלוונטיים בגופו של המטופל נעשית עבודה גם על הנפש. ברגע שהעיסוי משחרר את המכאובים, את הלחצים ואת הכאבים כך גם משתחרר הלחץ הפנימי ומתקבל חזרה האיזון בין גוף לנפש.

פעמים רבות אנשים נוטים ללכת לקבל עיסוי כאשר נתפס להם הגב או כואב להם הצוואר והם בטוחים שמדובר בנקודה אחת שנתפסה אך ברוב הפעמים הגורם לכאבים הוא ממקור אחר לגמרי ולא תמיד מקור פיסי בגוף. בעת העיסוי תוך כדי נשימות והרפיה ואף דיבור עם המטפל הם מגלים שהמקור לצוואר התפוס או לכאב הגב שמלווה אותם כבר לא מעט זמן יש סיבה נפשית של לחץ או עצבות או כל סיבה אחרת שברגע שהם מקבלים את העיסוי והטיפול הפיסי מתחיל הוא משפיע גם על המצב הפיסי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *