העיסוק בשיטת הטיפול באמצעות עיסוי התפתח עם צמיחתן של תרבויות שונות ברחבי הגלובוס, בעיקר כאשר התגלו הסגולות הרפואיות הטמונות בה.
עיסוי הוא שיטת טיפול במגע המבוססת על חיכוך, לחיצה ושפשוף על גבי נקודות אסטרטגיות בגוף ע”י מעסה –  ראה ויקיפדיה

מרבית שיטות העיסוי הפופולריות צמחו מתוך תרבויות במזרח הרחוק לרבות סין והודו, תרבויות אלו פיתחו פילוסופיות ושיטות מסורתיות שמיושמות הלכה למעשה בימים אלו. 

חלוקת סוגי העיסויים

קיים מגוון רחב של סוגי עיסויים, ליתר דיוק מעל 150 סוגים שונים של עיסויים, אך ניתן לחלק אותם לשני סוגים עיקריים: עיסויים הומאופתיים, עיסויים רפואיים. 

קטגוריית עיסויים הומאופתיים:

עיסויים הומאופתיים נמצאים תחת הקטגוריה רפואה משלימה. התמקדות העיסויים הוא טיפול בגוף ובנפש באמצעות עיסוי מקצועי מרגיע ומפנק המקנה תחושת רוגע ושיפור זרימת הדם, הזרמת אנרגיה כל הגוף, טיפול אבנים חמות ובמקרים רבים גם יכול לרפא או למנוע מחלות. 


עיסוי רגליים – רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול אלטרנטיבי בתחום הרפואה המשלימה בעזרת טיפול זה ניתן לאתר דפוסים בגוף האדם ובנפש בעזרת חימום ולחיצות במקומות טקטיות בכף הרגל דרך כך ניתן לקבל השתקפות לאבחון שאחר חלקי הגוף- כף הרגל משמשת מעין “מפה”. יש האומרים שניתן באמצעות עיסוי רגליים לשחרר אנרגיה חסומה ובכך לטפל במחלות.
המרכז לעיסוי תאילנדי מציע עיסוי רגליים מרגיע ומשחרר לצפייה לחץ כאן

עיסוי שוודי – הוא שיטת טיפול השמה דגש על האווירה וההיבטים הפסיכולוגיים והרוחניים של הטיפול.משתמשים בעיקר בשמנים ארומטים ריחניים להרגעה והנאה. 

עיסוי גב כתפיים – עיסוי המתמקד בפלג הגוף העליון באזור הגב והכתפיים , שרירי הגב, חוליות עמוד השדרה, הזרועות, הצוואר וגם הראש. העיסוי נחשב עיסוי מפנק ומרגיע מאוד ובקלות אפשר להירדם במהלכו.
המרכז לעיסוי תאילנדי מציע עיסוי משולב של גב כתפיים לצפייה לחץ כאן

עיסוי תאילנדי – שיטת טיפול מתוך הפילוסופיה הסינית המשתמשת בעקרונות “היין יאנג”  ונקרא גם “היוגה” התאילנדית שהופצה על ידי נזירים בודהיסטים לפני אלפיים חמש מאות שנה במזרח הרחוק. תהליך העיסוי מתקיים בדרך כלל בלבוש מלא הכולל עיסויים ולחיצות בנקודות על רקמות , שרירים וגידים באמצעות מפרקי המטפל.
העיסוי נקרא גם “יוגה” מפני שהמטופל נמצא המצב פסיבי למרות שהוא עובר תרגילי מתיחות ופוזיציות משולבות בהפעלת כוח בין רגליו וידיו המבוצעות ע”י המעסה.

לטיפול יש סגולות רבות ביניהן מתיחות לגמישות הגוף ותרגילים להמרצה ואיזון של מחזור הדם.
המרכז לעיסוי תאילנדי מציע צוות מיומן ומקצועי שיודע לתקשר מצויין עם המטופל ולהתאים את הלחץ המופעל בהתאם לתגובתו של המטופל בעיסוי לצפייה לחץ כאן

עיסוי שמנים – כאשר מדברים על עיסוי מפנק הדבר הראשון שעולה לראש זה עיסוי שמנים,
בשיטה זו עושים שימוש בשמנים אתריים המשפיעים על מערכת העצבים, העיכול, הנשימה והשרירים, בזכות השמנים המעסה יכול להחליק בצורה חלקה ומרגיעה על גבי העור באמצעות כף ידו ולעיתים בעזרת כל זורעו. עיסוי משפר את המצב רוח, משחרר אנדורפינים, משפר את זרימת הדם ומאזן את זרימת האנרגיה בגוף לצפייה והזמנה של טיפול שמנים לחץ כאן

קטגוריית עיסויים רפואיים: 

עיסוי רפואי הוא פעולה ופרוצדורה תחת תחום הפיזיותרפיה, כאשר בדרך כלל הטיפול יבוצע בבתי חולים בכל רחבי הארץ או בקליניקה פרטית. המטופל מקבל הפנייה מרופא לקבל עיסוי על רקמות, מפרקים ובלוטות לימפה כדי להביא לתפקוד טוב יותר של האיבר כתוצאה משחיקה או חידוש רקמה עקב פציעה.
מטרת העיסוי הרפואי הוא קודם כל לאבחן את מקור הכאב באמצעות עיסוי, דיקור או תרגילים ספציפיים. כמו כן לא מדובר בעיסוי למטרת הנאה בלבד אלה טיפול רפואי ממוקד על אזור ספציפי שמצריך סדרה של טיפולים ולא טיפול אחד בודד.

לסיכום

עולם העיסויים בתחום הרפואה המשלימה וטיפולים רפואיים מעולם הפיזיותרפיה הוא רחב מאוד, כמו שראינו יש מעל ל-150 סוגים שונים של עיסויים וטיפולים וכל אחד יש את היתרונות שלו. ישנם פעמים שעולמות האלו מתמזגים ועיסוי מקצוע ורפואי יהיה גם עיסוי מפנק – אך לא היינו ממליצים לבנות על זה.

במרכז לעיסוי תאילנדי תוכלו לבחור מבין כל סוגי הטיפולים את העיסוי המתאים ביותר לכם האתר הינו פורטל שמפרט את כל סוגי הטיפולים וכך תוכלו לבחור בקלות את החבילה שלכם.
אנחנו מעמידים לרשות הלקוחות צוות תאילנדי מקצועי ומיומן בעל ניסיון עשיר כי לתת את השירות הטוב ביותר הכי קרוב שאפשר לתאילנד.
לצפייה ושריון טיפול לחץ כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *