כאשר מדברים על תאילנד ישנם הרבה דברים שעולים בראש כמו אוכל טעים, בריכה, חופים אקזוטים ותרבות עשירה אך ישנו דבר אחד שבולט מעל כולם והוא ללא ספק העיסוי התאילנדי.

עיסוי תאילנדי זוכה לביקוש עצום מכל רחבי העולם כאשר תיירים רבים המגיעים לתאילנד מתכננים מראש את זמן עיסוי הגוף שלהם תוך תכנון הטיול. איזה מזל שלא חייבים לטוס עד לתאילנד הרחוקה כדי להנות בזמן עיסוי בתל אביב.

מאיפה הכל התחיל? אלו יתרונות בריאותיות יש לעיסוי תאילנדי? בבלוג הבא נצא למסע על אמנות העיסוי המסורתי של ארץ החיוכים. 

מסורת של עיסויים

מקורו של העיסוי התאילנדי מלפני למעלה מ-2,500 שנה, תאילנד תפסה את ההזדמנות שלה לשרת אנשים עם מתנה אלוהית של בודהיזם בצורה של עיסוי. עיסוי בתאילנד הובא ע”י הבודהיזם כדי לעזור לאנשים להרגיש רגועים יותר. 

רבים גם רואים בטכניקת העיסוי שילוב של מסורות רפואיות אסייתיות שונות, שכן היא חולקת ערכים משותפים עם דרכים אסייתיות אחרות לריפוי. משם והלאה זה התחיל לצבור פופולריות רבה.  

כעת יש בו תערובת של טכניקות תרבות סיניות, הודיות וטכניקות שונות המעניקות לאדם את החוויה הטובה ביותר. ככל שחלף הזמן, תאילנד יצרה את הגרסה הבלעדית שלה בדמות העיסוי התאילנדי המסורתי. כן, הוא ייחודי ושונה מטכניקות שונות ופופולרי ואהוב כיום בכל רחבי העולם.

טכניקות של עיסוי תאילנדי

עיסוי תאילנדי נבדל מטכניקות עיסוי אחרות בכך שהוא נעשה בדרך כלל יבש ללא כל שמני עיסוי או חומרי סיכה ושהאדם שמקבל את העיסוי לבוש במלואו ומונח על מזרון על הקרקע. 

בעוד ששיטות עיסוי מערביות רבות שמות דגש על השלווה המרבית, העיסוי התאילנדי פעיל הרבה יותר. 

זה מכונה לעתים קרובות “יוגה של עצלנים”, שכן המטפל יזיז את גופכם בדרכים הדומות למתיחות דמויות יוגה. אל תתפלאו כשהמטפל מתחיל להשתמש בידיים, ברכיים, רגליו ורגליו כדי לתמרן את גופכם.

יתרונות עיסוי תאילנדי

מטרת טכניקת העיסוי היא יותר מאשר להפחית את נוקשות הגוף אלא גם ליישר את קווי הסן שלכם. על פי הרפואה התאילנדית המסורתית, קו סן הוא נתיב בגוף בו זורמת האנרגיה. קווי הסן האלה אחראים לשמירה על הרמוניה בתוך הגוף שלכם. 

אם האנרגיה אינה מסוגלת לזרום כתוצאה מיישור לא תקין של קווי הסן, מאמינים שהגוף יסבול מהפרעה פיזית וכאב. לכן, תפקידם של מטפלי עיסוי תאילנדי הוא להפעיל לחץ על קווי הסן הללו כדי לתקן את מיקומם, ובכך להקל על אי הנוחות.

בעוד היתרון העיקרי של עיסוי תאילנדי הוא תיקון קווי הסן למקומם הנכון, ישנם יתרונות רבים אחרים של טכניקת עיסוי זו הנובעים כתוצאה מקווי הסן המיושרים ומתהליך העיסוי עצמו. כמה יתרונות פיזיים ופסיכולוגיים הם: הרפיית השריר, עלייה בגמישות השרירים, שיפור תנועות המפרקים, שיפור זרימת הדם והעלאת רגיעה נפשית. 

ההישג הגדול ביותר של עיסוי תאילנדי הוא לעזור לאנשים להשתחרר לחלוטין מכל דיכאון או מתח. כן. כן, זה עוזר לישון ברוגע מוחלט ועוזר לאדם להרגיש מחודש לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *