יש ערך בלמידת הדפוסים המסורתיים של כל תרבות באשר היא, במיוחד בתחומי הנפש והרפואה. לכל תרבות יש את האמונות שלה, שהשתמרו במשך דורות ארוכים, ומכאן שגם את האמת שלה. פעמים רבות, דווקא הדרכים המסורתיות לטיפול באדם מוכיחות את עצמן כיעילות ואפקטיביות. 

העולם המערבי שאנחנו חיים בו, בו המדע הוא הגורם המולך על סדר העדיפויות, גורם לנו להביט במסורות האלו כעל סיפורי ניסים ונפלאות. אמנם, יש לזכור כי מסורות ריפוי מסורתיות, למשל כמו הרפואה הסינית, היו ועדיין בעלי אחוזי הצלחה משמעותיים. 

העובדה שאנחנו פוגשים היום הליכים רפואיים אלטרנטיביים שממומנים באופן חלקי או מלא על ידי קופות החולים שלנו מעיד על כך שיש התקדמות חיובית במודעות הרפואית לנושא. ההבנה כי ניתן לטפל באדם בשיטות נוספות פרט לשיטות הרפואה הקונבנציונליות היא הבנה חשובה ומשמעותית. בבלוג זה נבקש לצלול לסודות העיסוי התאילנדי, שמהווה טיפול פופולרי בתאילנד בגוף האדם. 

ההיסטוריה של העיסוי התאילנדי

עיסוי תאילנדי הוא אחת מאומנויות העיסוי והריפוי העתיקות בעולם, עם היסטוריה של למעלה מ-2,500 שנה. הוא מבוסס על הרעיון של זרימת אנרגיה בגוף, ומשתמש במגוון טכניקות כדי לסייע לזרימת הצ’י בגוף ולשפר את הבריאות והרווחה.

השורשים של העיסוי התאילנדי

האמונה הרווחת היא שהעיסוי התאילנדי מקורו בהודו, משם הוא הובא לתאילנד על ידי נזירים בודהיסטים. נזירים אלו היו בעלי ידע נרחב ברפואה ובטיפול, והם השתמשו בעיסוי ככלי לריפוי ולשיפור הבריאות. העדויות הראשונות לעיסוי תאילנדי מגיעות מהמאה ה-12, עם להופעתן בכתבים בודהיסטים. בכתבים אלו, העיסוי מוזכר כדרך לשפר את הבריאות והרווחה, ולהביא להארכת חיים.

התפתחות העיסוי התאילנדי

עם הזמן, העיסוי התאילנדי התפתח והתערבב עם השפעות מתרבויות אחרות, בעיקר מסין. מהרפואה הסינית נלקחו אלמנטים של אקופרסורה ודיקור, והם הוטמעו בטכניקות העיסוי התאילנדי. במאה ה-14, תאילנד הפכה למדינה עצמאית, והעיסוי התאילנדי הפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות התאילנדית. הוא שימש לטיפול בבעיות בריאותיות שונות, כמו גם למטרות הרפיה ורווחה.

במאה ה-19, תאילנד הפכה למדינה מונרכית חוקתית, והעיסוי התאילנדי החל לקבל הכרה בינלאומית. באותה תקופה, החלו להגיע לתאילנד תיירים מרחבי העולם, ורבים מהם התעניינו בעיסוי התאילנדי. במאה ה-20, העיסוי התאילנדי הפך לפופולרי יותר ויותר ברחבי העולם. הוא החל להילמד במרכזי לימוד לעיסוי במדינות רבות, והוא כיום אחת משיטות העיסוי הנפוצות ביותר בעולם.

העקרונות של העיסוי התאילנדי

העיסוי התאילנדי מבוסס על הרעיון של זרימת אנרגיה בגוף. לפי הרפואה התאילנדית, אנרגיה זו, הידועה בשם “צ’י”, זורמת לאורך ערוצי אנרגיה, הנקראים “sen”. עיסוי תאילנדי מסייע לזרימת הצ’י בגוף, ומספק הקלה בכאבים, מתח ובעיות בריאותיות אחרות. 

טכניקות העיסוי התאילנדי

עיסוי תאילנדי משתמש במגוון טכניקות, כולל:

עיסוי תאילנדי מתבצע על מזרן על הרצפה, והמטופל לבוש בבגדים נוחים.

לעיסוי תאילנדי שורה של יתרונות, מבניהם:

ההשפעות ההדדיות של העיסוי התאילנדי והתרבות התאילנדית 

עיסוי תאילנדי הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות התאילנדית. הוא נחשב לדרך יעילה לשיפור הבריאות והרווחה, והוא משמש כטיפול מסייע עבור אנשים מבוגרים שסובלים מפגעי הזקנה. 

בנוסף, מסאז’ תאילנדי הוא השתקפות עמודי התווך של התרבות התאילנדית. כלומר, ניתן לראות שבעיסוי מתגלמים ערכים מסוימים שהחברה התאילנדית מחזיקה בהם. למשל:

בנוסף לערכים האלו, העיסוי התאילנדי הוא השתקפות של ההערכה העמוקה שיש לתאילנדים לטבע ולגוף האדם. מעסים בשיטת עיסוי תאילנדי משתמשים במגוון של שמנים טבעיים ועשבים במסגרת הטיפולים שלהם, והם בעלי ידע באנטומיה ובפסיכולוגיה.

עיסוי תאילנדי הוא אומנות ריפוי מיוחדת שמביאה לידי ביטוי את הערכים של התרבות התאילנדית. זוהי דרך לקדם שלמות פיזית, ריגשית ורוחנית, וזוהי מתנה שהעם התאילנדי שיתף עם העולם. 

המרכז לעיסוי תאילנדי – תל אביב 

מחפשים עיסוי בתל אביב? זה הזמן לספר לכם על המרכז לעיסוי תאילנדי ששוכן ברחוב בן יהודה. המטפלים שאנחנו מחזיקים הם מטפלים מוסמכים ומקצועיים, שבקיאים בסודות הטכניקה והגישות של העיסוי התאילנדי. 

אנחנו תמיד אוהבים לומר כי עיסוי תאילנדי טוב הוא עיסוי שהמטופל יוצא ממנו בתחושה משופרת גם מבפנים וגם מחוץ – כך שמלבד הגוף, גם הנפש עברה איזשהו טיפול. וזהו באמת אחד מעמודי התווך העומד בבסיסו של עיסוי תאילנדי מסורתי המאמין בקשר הישיר בין הנפש והגוף. מלבד עיסוי תאילנדי הממוקד לאזורי הראש, הכתפיים והגב, אנחנו לא פוסחים על אחד האזורים החשובים ביותר הלא הוא – כפות הרגליים. במרכז שלנו תוכלו למצוא גם טיפול רפלקסולוגי. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *