רפואת המזרח הרחוק שונה בתכלית מהרפואה השולטת כאן בישראל, הלוא היא הרפואה המערבית. הרפואה המערבית מתבססת על שיטות מחקר מדעיות ושימוש בנתונים אמפיריים. או בפשטות – תוצאות שאפשר לכמת ולראות בעיניים. רפואת המזרח הרחוק, המתבססת ברובה על הרפואה הסינית מהווה באיזשהו מקום תמונת ראי לרפואה המערבית. הנחת היסוד של הרפואה הזו היא יותר פילוסופית מאשר מדעית – והיא תופסת את גוף האדם כמכלול העומד בקנה אחד עם עקרונות פילוסופיים המיוחסים לטבע, ורואה קשר הדוק בין גוף לנפש. 

מרידיאן – כביש מהיר של אנרגיה 

לפי תורת המזרח הרחוק, מרידיאן הוא נתיב של אנרגיה בגוף האדם. המרידיאנים שבגוף האדם מאפשרים לזרימת האנרגיה, המכונה צ’י, להסתובב בכל הגוף. בניגוד למה שמתבקש לחשוב, לא מדובר בגרסה מיסטית למה שאנחנו מכירים בשם מחזור הדם, שכן נקודת ההנחה הבסיסית של הרפואה הזו שונה לגמרי משל הרפואה המערבית. 

המרידיאנים אם כן, מהווים מן רשת הפצה אנרגטית החולשת על הגוף ומאפשרת את תפקודו התקין. לפי התיאוריה, ישנם ארבעה עשר מרידיאנים עיקריים בגוף, כאשר לכל מרידיאן נקודות דיקור מרובות לאורכו. כל איבר חוצה שישה ערוצים, שלושה הנחשבים Yin ושלושה הנחשבים Yang (במקביל לתורה הפילוסופית של יין ויאנג). האלמנטים המיוחסים ליין הם מים, חושך וקור, ואילו האלמנטים המיוחסים ליאנג הם אש, אור יום וחום. האמונה הרווחת היא שיש איברים מסוימים שמשוייכים ליין ואיברים אחרים שמשוייכים ליאנג, ואלו מקושרים לאלו באופן מאוזן, כך שאף אחד לא גובר על השני. 

בנוסף למרידיאנים העיקריים בגוף, ישנם מרידיאנים נוספים בשם “המרידיאנים המיוחדים”, שאינם קשורים לאיברי הגוף באופן ישיר. המרידיאנים האלו מחברים בין 12 המרידיאנים הרגילים, וגם אחראים על הפצת הצ’י המגן (Wei qi), שאפשר להקביל אותו למערכת החיסונית. 

לפי הרפואה הסינית, כאשר הצ’י זורם בחופשיות, הגוף נשאר בריא. אמנם, גורמים חיצוניים שעלולים להקשות על הגוף עלולים לגרום לצ’י שעובר במרידיאנים להיחסם. כאשר מתווצרת חסימה, עלולה להיווצר מחלה. כאן נכנסים לתמונה עיסויים מהמזרח הרחוק מבניהם גם עיסוי תאילנדי מסורתי, המבקשים לשחרר את המרידיאנים החסומים ולאפשר זרימת צ’י מיטבית. 

סן – הגלגול התאילנדי של המרידיאן

הרפואה התאילנדית הושפעה רבות מהרפואה הסינית, ויישמה לתוכה עקרונות רבים עם שינויים קלים. כך למשל, המרידיאן מכונה במסגרת הרפואה התאילנדית בשם “סן”. הרפואה התאילנדית משלבת שימוש בצמחי מרפא עם ריפוי פסיכו-רוחני, הכולל מדיטציות וטקסים מאגיים. עיסוי תאילנדי מסורתי הוא דוגמה לצורת טיפול שהתפתחה בתאילנד על רקע הרפואה הסינית, אך המשיכה בקו עצמאי ונפרד. 

ההתייחסות לנקודות האנרגטיות בגוף נעשית באמצעות הפעלות לחץ ממוקדת על ידי מגע מדויק וממוקד, וזאת בשונה מהדיקור הסיני שעושה שימוש בהחדרת מחטים דקות לאותן נקודות אנרגטיות. שיטת המגע הזו באמצעות לחיצות נקראית “אקופרסורה”. באופן כללי, הטיפול המסורתי התאלינדי נקרא “נואד”, והמטפל נקרא “מונואד”.

עיסוי תאילנדי בתל אביב – תאילנד מעולם לא הייתה קרובה יותר

המרכז לעיסוי תאילנדי (Thai Massage Center) מזמין אתכם לקבל עיסוי תאילנדי אותנטי בלב תל אביב, בכתובת בן יהודה 49. המרכז מציע עיסוי תאילנדי באזור הגב והכתפיים, עיסוי שמנים וכמובן שגם עיסוי רגליים. המטפלות שלנו הן מטפלות מוסמכות ובעלות ניסיון הבקיאות ברזי תורת העיסוי התאילנדי, והן יענו להעדפותיכם ברגישות לאורך כל הטיפול. אנחנו מזמינים אתכם לקבוע טיפול דרך האתר או בטלפון, ולחוות על גופכם את הקסם של העיסוי התאילנדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *