לבחור מתנה למישהו שמאוד אוהבים, זוהי משימה מאתגרת במיוחד. בין אם זהו יום ההולדת שלו ובין אם זוהי מתנה שאומרת: אני כאן לצידך, המשימה לא נהיית יותר פשוטה.

אז אנחנו משקיעים מחשבה והרבה רעיונות מתרוצצים לנו בראש. האחד לא מספיק טוב ומפנק, השני לא בדיוק קולע למטרה והשלישי סתם נראה לנו פשוט ולא מיוחד.

כבר הרבה זמן שמחקרים מדברים על חוויה לעומת חומר. מתנה חוויתית תחקק היטב בזכרון של המקבל אותה לעומת מתנה פיזית שסופה יהיה איפשהו בבית או במשרד.

אם כך, עלינו למצוא חוויה אשר מסוגלתץ להעביר מסרים בצורה חזקה ולהשאיר אחריה זכרון משמעותי. מהי החוויה המשלבת בתוכה מסרים אינסוף, כאלו שיכולים לקלוע כמעט לכל מטרה ומאורע? אין ספק כי עיסוי הוא התשובה.

Pure relaxation. Closeup shot of a young woman and her husband receiving head massages at a spa

המסרים שבעיסוי

העיסוי מעניק למקבל אותו פורקן נפשי ופיזי אדיר. כל משאותיו יורדים ממנו, שריריו רפים, גופו נרגע ונפשו בנחת. בשל כך, כל כך הרבה מסרים טמונים במתנה אחת מושלמת

מסר רוחני

לכאן נכנסים כל האיחולים שתרצו למסור במישור הרוחני: אנרגיה, שפע, נחת, אושר, שלווה.

מסר בריאותי

לכאן נכנסים כל האיחולים שתרצו למסור במישור הבריאותי: איתנות, חוזק, כוח, בריאות כללית.

מסר זוגי

המתנה לזוגות. זוג החווה יחדיו עיסוי מבלה זמן איכותי ואינטימי יחד. לכאן נכנסים כל האיחולים הזוגיים: חיבור, אהבה, הבנה, הכלה, שיתוף, נתינה.

התאמת סוג העיסוי לאדם המקבל

כדי שנוכל להתאים את העיסויים השונים לאדם שאנו רוצים לפנק, כדאי שנבין מה כל עיסוי תורם למקבל [types of massage]

עיסוי רגליים (רפלקסולוגיה)

רפלקסולוגיה היא שיטת אבחון וטיפול בכף הרגל אשר משתייכת לרפואה האלטרנטיבית. שיטת טיפול זו מתבססת על ההנחה שבכף הרגל קיימת מפה של כלל איברי הגוף. הטיפול מבוסס על התבוננות ומגע בכף הרגל על מנת לאבחן ליקויים במערכות הגוף ולטפל בהם.

עיסוי זה מתאים לכולם ובמיוחד לגברים ונשים העובדים בעבודה פיזית, עומדים הרבה על הרגליים במהלך היום ונשים בהריון (להפחתת בצקות ברגליים).

עיסוי שמנים

העיסוי מתאים למבוגרים ולצעירים ומבוסס על שימוש בשמנים אתריים שמשפיעים על מערכת העצבים, העיכול והנשימה – וכמובן גם על השרירים. מלבד ההקלה על הגוף, העיסוי מסייע גם להרגעה והרפיה ומביא לשינה יציבה ובריאה יותר.

אם מקבל המתנה שלכם אוהב, בין היתר, לטפח את עור גופו, עיסוי זה יתאים לו במיוחד שכן השמנים בהם משתמשים במהלך העיסוי תורמים לטיפוח עור הגוף.

Traditional Thai Massage

עיסוי תאילנדי מציע הרפיה עמוקה באמצעות טכניקת מתיחה פאסיבית. העיסוי מתמקד במערכת השרירים ומסייע בהשלמת הגמישות שלהם [range of motion]. במהלך העיסוי אנרגיה חסומה משתחררת [flow of energy], ובגוף נוצרת תחושה של רווחה.

עיסוי זה משלב טכניקות מיוחדות מכמה עולמות ולכן ידוע גם בשמו: thai yoga massage

עיסוי זה מתרחש בלבוש מלא ולכן מתאים במיוחד לנשים וגברים שאינם מעוניינים להתפשט במהלך העיסוי. בנוסף, אם מקבל המתנה שלכם סולד משמנים הנמרחים על גופו, עיסוי תאילנדי הוא התשובה עבורו. 

עיסוי גב-כתפיים

עיסוי המתמקד בפלג הגוף העליון, וניתן במטרה להרפות, להרגיע, לשחרר ולהעניק תחושה טובה יותר למטופל. הגב והכתפיים הם חלקים משמעותיים מאוד בגוף האדם. היציבה של האדם תלויה בגבו, וחיזוק שרירי הגב והכתפיים הם המפתח לגב זקוף, חזק, יציב ובריא [muscle and joint]. כמעט כל פעולה יומיומית מבוססת על הגב והכתפיים וטיפוח הגב והכתפיים מסייעים לתפקוד טוב יותר. עיסוי גב וכתפיים מסייע בהרגעת הגב ובשחרור לחצים. עיסוי זה מתאים במיוחד לאנשים העובדים מול מחשב רוב שעות היום, לאנשים העוסקים בעבודה פיזית ולסטודנטים השוקדים על חומרי הלימוד במהלך היום.

שלבי בחירת עיסוי כמתנה

עכשיו כבר ברור לנו: כאשר בוחרים עיסוי כמתנה, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים וההעדפות של האדם שאליו אתם מתכוונים להעניק אותו, אך לא רק.

בואו נעבור על 3 הצעדים שצריך לעשות בעת בחירת עיסוי כמתנה לאדם אהוב

סוג העיסוי: ראשית, נבחן את אופי וצרכי האדם לו אנו בוחרים את העיסוי במתנה. זכר או נקבה? עבודה פיזית או מול מחשב? סובל מכאבים או לא? אוהב טיפוח עור או סולד משמנים? לפי התשובות, נוכל לבחור את העיסוי הכי מתאים למקבל, ממש כמו כפפה ליד!

משך העיסוי: פה ישנם שני היבטים. זמן מקבל העיסוי ומחיר העיסוי. ראשית, חשוב לוודא כמה זמן יוכל מקבל העיסוי במתנה להשקיע בטיפול. אם זמנו לחוץ, ניתן לבחור עבורו עיסוי קצר. אך אם זמנו אינו לחוץ, ניתן לפנק אותו בעיסוי ראוי של שעה לפחות.

משך העיסוי משפיע גם על המחיר שלו. אם אתם רוצים וביכולתכם הכלכלית בזמן בחירת המתנה להעניק מתנה מפנקת במיוחד, תוכלו לבחור עיסוי ארוך יותר. 

מיקום העיסוי: כדי שהמתנה תהיה מושלמת מכל בחינה, כדאי לבחור את העיסוי במתנה גם לפי המיקום של המרכז. מיקום מרכזי, שקל ונוח להגיע אליו, עם הרבה מסעדות וחנויות נוספות באזור יכול לתרום רבות להרגשת מקבל המתנה. יומו לא יסתיים רק בקבלת העיסוי ואז מיד חזרה הביתה, אלא ימשיך לארוחה טובה ואולי אפילו יפנק עצמו בכמה מתנות מחנוית סביב.

לדוגמא: מסאז תאילנדי בתל אביב יכול להיות בחירה מצוינת. בלב הארץ עם תחבורה ציבורית נרחבת להגעה נוחה ומהירה, עיר תוססת ומלאה באפשרויות בילוי לאחר העיסוי – פינוק אמיתי.